Saturday, December 21, 2013

book review: silver linings playbook

hello hello :-)

astazi iar o sa va vorbesc despre o carte la care am ajuns prin intermediul filmului. cred ca v-ati obisnuit deja cu asta :)) revenind, am vrut sa citesc silver linings playbook, de Matthew Quick (aparuta la noi la Polirom) de cand am vazut filmul. desi mi-a luat ceva vreme, in sfarsit am citit-o :D

long story short: Pat este un barbat cam de 35 de ani pe care noi il cunoastem tocmai cand iese dintr-un Loc Rau (adica un sanatoriu, spital de nebuni, cum vreti sa-i spuneti). Pe tot parcursul cartii, Pat incearca sa se readapteze la viata sa veche (restabilind relatiile cu prietenii sai, cu fratele, chiar si cu tatal), dar scopul lui cel mai mare este s-o recastige pe sotia sa, Nikki. Din acest motiv, este hotarat sa-si schimbe viata, sa fie un om mai bun, mai amabil, mai aratos, tocmai ca ea sa se reintoarca la el. Initial nu stie nici cand si nici de ce Nikki l-a parasit, dar este convins ca separarea este temporara. Pe la inceputul cartii este adusa in scena si  Tiffany, o tipa la randul ei cu oarecare probleme, dar care va juca un rol decisiv in recuperarea lui Pat. Cum il ajuta si ce s-a intamplat de fapt cu Nikki trebuie neaparat sa aflati singuri.

ce mi-a placut mie: l-am adorat pe Pat. foarte rar am citit/vazut/auzit de cineva care sa faca atata efort pentru a deveni o persoana mai buna. nemaivorbind ca rar am citit/vazut/auzit de cineva care sa creada cu atata tarie in happy-end, in ideea ca, la urma urmei, totul va fi bine si ca visele se vor implini. partea frumoasa e ca mie nu mi-a dat impresia sperantei unui om nebun, ci doar cea a unuia foarte foarte determinat si increzator. mi-a mai placut si pasiunea lui Tiffany pentru dans. sunt in carte niste scene absolut superbe.

I-am dat pe goodreads 4/5 :D

Va las mai jos trailerul, in caz ca nu ati vazut filmul deocamdata.