Wednesday, July 24, 2013

book review: crudul adevar

salutare :*

va povesteam in recenzia de la insurgent ca nu mai am deloc chef sa citesc, asa ca am pus piciorul in prag si am incercat sa fac ceva: dupa o serie de carti luuuungi, am ales de pe rafturile bibliotecii @British cea mai micuta carte care mi-a facut cu ochiul: Home Truths de David Lodge (se gaseste in romana la Polirom: Crudul adevar). 

M-am apucat de ea imediat si, desi, la inceput eram destul de meh, dupa vreo 30 de pagini m-a prins. Pe scurt, o jurnalista super a naibii ia un interviu lui Sam, un scenarist oarecum complexat, care, la vederea articolului, planuieste o mica razbunare. Aici intra in scena personajul principal, Adrian, un prieten de-al lui, scriitor la randul sau, care ii acorda si el un interviu lui Fanny, cu speranta ca ea sa fie defapt cea prinsa si demascata. Acest al doilea interviu este mai degraba o conversatie, un schimb de replici absolut genial, condus in prima instanta de Adrian. Evident, lucrurile nu sunt asa de simple, iar cand Fanny afla lucruri foarte personale din viata autorului, lucrurile iau o intorsatura oarecum urata, caci e implicata si Eleanor, sotia lui. Altfel spus, interviul asta reuseste sa distruga nu doar casnicia lui Adrian, ci si prietenia cu Sam. 

Mi-a placut foarte mult cartulia asta (ii zic asa ca are 150 de pagini). E scrisa foarte bine (de ceva vreme voiam sa citesc ceva de Lodge, ca prea il lauda toti), e undeva intre roman si scenariu, e foarte vie si foarte "cinematografica", iar dialogurile sunt cu adevarat faine. 

I-am dat pe Goodreads 4 stele din 5. 

No comments:

Post a Comment

Read more: http://genuinecontent.blogspot.com/2013/02/JQuery-for-facebook-like-box-pop-up-widget-for-blogger.html#ixzz2Po9BCPk9