Sunday, May 12, 2013

booky monday- the child that books built

salutare salutare :)

cartea de azi mi-a atras atentia din momentul in care am zarit-o pe raftul bibliotecii @British: se numeste simplu "The Child that Books Built", de Francis Spufford. Cu oarecare rusine va marturisesc faptul ca imediat mi-au trecut prin minte toate cartile pe care le-am citit eu cand eram mica, pe care le tin si acum, doar doar copiii mei vor prefera o carte in locul aplicatiilor de pe tableta.

pe scurt: romanul este oarecum autobiografic, prezentand inceputul placerii pentru lectura a autorului: prima carte (Lord of the Rings), prima excursie la biblioteca publica, primul roman erotic - da, ajunge si la adolescenta. In paralel, sare de la fictiune si ajunge la filozofie, dezbatand pagini intregi cum e cu limbajul, cu motivele, cu simbolurile din carti. Am scris in recenzia de pe GoodReads ca mi s-a parut un fel de roller coaster intre fictiune si non-fictiune, caci niciodata nu stiai cand va trece de la una la alta.

Cartea nu a fost deloc ce ma asteptam, a fost mult mai..matura. Desi mi-au placut extrem de mult dezbaterile cu privire la limbaj (sunt lingvista, ce naiba), nu voiam sa le citesc in cartea asta. Voiam sa vad mai mult decat Hobbitul (pe care sorry, dar ce om normal o citeste la 5-6 ani, fiind PRIMA carte?) si Narnia (una din seriile copilariei mele, apropo) si voiam mai mult o descriere a modului in care cartile l-au facut pe el omul de azi. Daca as scrie eu o carte cu numele asta, as umple-o de titluri, trairi, emotii, etc. Dar na, nu-s eu Spufford :))

I-am dat 3 stele din 5 pe GoodReads, pentru ca nu mi-a displacut, incat sa-i dau 1 sau 2, dar nici nu m-a dat pe spate, cat sa merite mai mult.

P.S: apropo, daca ati scrie un roman cu titlul asta, ce carti ati pomeni?

4 comments:

  1. cu siguranță nu stăpânul inelelor
    Păi dacă aș face referire la cărțile copilăriei mele de natură fantastică aș scrie despre HP sau Eragon ( da am iubit dragonii mereu mai ales numele acela de Safira) Sau cărțile precum Vrăjitorul din oz,Heidi cărți de acest gen aș exclude în mod categoric cărțile de povești..dar dacă aș face referire la adoleșcență aș scrie despre Dracula,dulcele vals al vampirului , faust sunt atâtea cărți bune și foarte bune ..grea întrebare

    ReplyDelete
    Replies
    1. vrajitorul din oz 8-> eheeee, am citit-o de o mie de ori cand eram mica :x

      Delete
    2. Si eu a fost printre preferatele mele

      Delete
  2. adolescență scuze abuz de diacritice

    ReplyDelete

Read more: http://genuinecontent.blogspot.com/2013/02/JQuery-for-facebook-like-box-pop-up-widget-for-blogger.html#ixzz2Po9BCPk9